تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

ینس لمن کیست؟| دروازه‌بان اسطوره‌ای تیم ملی آلمان چرا دستگیر شد؟

اخیراً ینس لمن دروازه بان سابق تیم ملی آلمان به خاطر دستگیری حین رانندگی در حالت مستی خبرساز شده است. درباره بیوگرافی و افتخارات این ملی‌پوش سابق فوتبال آلمان بخوانید.

ینس لمن کیست؟| دروازه‌بان اسطوره تیم ملی آلمان چرا دستگیر شد؟

رویداد۲۴| سیما صابری: ینس لمن یکی از سه دروازه‌بان برتر در تاریخ بوندسلیگا آلمان است. او دروازه‌بان ملی‌پوش سابق آلمان است که در مجموع ۶۱ بازی ملی انجام داده است. او تنها بازیکنی بود که رکود شکست‌ناپذیری در یک فصل از تمام بازی‌های لیگ دسته اول را در کارنامه خود دارد. لمن در هشت بازی متوالی برای تیم آرسنال دروازه را بسته نگاه داشت.

اخیراً ینس لمن دروازه بان سابق تیم ملی آلمان به خاطر دستگیری حین رانندگی در حالت مستی خبرساز شده است. لمن ۵۴ ساله که مراسم سالانه اکتوبرفست مشروبات الکلی مصرف کرده بود، هنگام رانندگی در حالت مستی خودرویش توسط پلیس توقیف و دستگیر شد.

بیوگرافی ینس لمن و ورود به عرصه فوتبال

ینس لمن در سال ۱۹۶۹ متولد شد. وی پیش از ورود به تیم آرسنال برای تیم‌های شالکه، میلان و بروسیا دورتموند بازی کرد.  لمن در سال ۱۹۸۸ به تیم شالکه پیوست و تا سال ۱۹۹۸ برای این تیم بازی کرد. در فصل ۱۹۹۶-۹۷ این تیم موفق به قهرمانی جام یوفا شد که حضور لمن تاثیر مهمی در کسب این موفقیت داشت.

سپس لمن وارد تیم آ.ث.میلان شد و نیمه اول فصل ۱۹۹۸-۹۹ را در این تیم گذراند، اگرچه در این دوره موفقیت زیادی کسب نکرد و به همین دلیل به آلمان بازگشت.

ینس لمن کیست؟| دروازه‌بان اسطوره تیم ملی آلمان چرا دستگیر شد؟

تیم بروسیا دورتموند تیم بعدی بود که ینس لمن با آن قرارداد امضا کرد و با وجود انتقادها، خود را به عنوان بازیکنی کلیدی در این تیم به اثبات رساند. وی در فصل ۲۰۰۱-۰۲ بروسیا دورتموند قهرمان بوندسلیگا شد و نایب‌قهرمانی جام یوفا را نیز کسب کرد که موجب شهرت زیاد او شد. البته فصل ۲۰۰۲-۰۳ برای لمن خوب پیش نرفت و چنین شد که او تیم را ترک کرد.

توفیقات ینس لمن در آرسنال

او در ۲۵ ژوئیه ۲۰۰۳ به آرسنال پیوست و جای خالی دیوید سیمن را که تازه باشگاه را ترک کرده بود، پر کرد.

فصل ۲۰۰۵-۰۶ برای این دروازه‌بان بسیار پربار بود، او به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان انتخاب شد و آرسنال نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان شد.  با این حال، او به خاطر سبک بازی غیرقابل پیش‌بینی و رفتار عجیبش به یاد می‌آید، مثل زمانی که پس از قهرمانی در لیگ در ورزشگاه وایت هارت لین، تنها عضو تیم بود که نتوانست با هواداران بعد از بازی جشن بگیرد، زیرا اشتباهی مرتکب شده بود که منجر به گل تاتنهام شد. او با وجود اینکه تنها عضو همیشگی تیم ۲۰۰۳-۴ بود، انتقادها از او همیشه ادامه داشت. اما علی‌رغم انتقادها و این مباحث، لمن بهترین بازیکن فینال جام حذفی ۲۰۰۵ شد که آرسنال با نتیجه ۵-۴ در ضربات پنالتی در آن پیروز شد؛ چرا که ینس لمن موفق شد یک شوت از پل اسکولز را مهار کند.


بیشتر بخوانید: ریکاردو ساپینتو کیست؟| گزینه احتمالی سرمربی‌گری و مربی قهرمانی سوپرجام استقلال


او به بازی در فصل ۲۰۰۵-۶ ادامه داد و آرسنال توانست رکورد بیشترین کلین‌شیت‌های متوالی در لیگ قهرمانان اروپا (ده بازی) را به دست آورد.  کلین شیت به این معنا است دروازه‌بان در طول یک بازی هیچ گلی نخورَد.

ینس لمن در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۶ مقابل بارسلونا اخراج شد و در نهایت آرسنال شکست خورد. با این حال، لمن به دلیل ۸۵۳ دقیقه بدون دریافت گل در آن فصل، عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان را برای فصل ۲۰۰۵-۶ دریافت کرد.

ینس لمن کیست؟| دروازه‌بان اسطوره تیم ملی آلمان چرا دستگیر شد؟

ینس لمن در اشتوتگارت و مربی‌گری

لمن در سال ۲۰۰۸، به اشتوتگارت رفت و پس از بازنشستگی به دلیل بحران مصدومیت دروازه‌بانان آرسنال دوباره به تیم بازگشت. لمن با مصدومیت ووچیچ شچسنی، لوکاش فابیانسکی و ویتو مانونه در ۱۷ مارس ۲۰۱۱، قرارداد موقتی تا پایان فصل امضا کرد و در بازی آرسنال مقابل وست برومویچ در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ روی نیمکت بود.

او دوباره در ۱۰ آوریل ۲۰۱۱ در بازی خارج از خانه مقابل بلکپول بازی کرد. وی در این بازی مسن‌ترین بازیکنی بود که برای آرسنال در لیگ برتر بازی کرده است.

ینس لمن کیست؟| دروازه‌بان اسطوره تیم ملی آلمان چرا دستگیر شد؟

در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۰۶ یورگن کلینزمن مربی وقت تیم ملی آلمان اعلام کرد که لمان دروازه‌بان اول تیم آلمان در مسابقات جام جهانی است. به این ترتیب لمان در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ گلر اول تیم ملی آلمان بود که در هفت بازی انجام شدهٔ آلمان٬ در شش بازی به میدان رفت.

ینس لمن در تابستان ۲۰۱۷ به عنوان دستیار مربی آرسنال منصوب شد، سمتی که تا تابستان ۲۰۱۸ در آن ماند.

ینس لمن کیست؟| دروازه‌بان اسطوره تیم ملی آلمان چرا دستگیر شد؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فوتبال جهان
نظرات شما